Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai

Skolas realizētās programmas projektā Nr. 8.3.2.2/16/I/001

“Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”


“Pedagogu palīgi”/ “otrais pedagogs”
– šī pasākuma ietvaros būs atbalstāms pedagogu darbs mācību stundu laikā. Lēmumu par pedagoga palīgu/ otro pedagogu nepieciešamību konkrētajiem skolēniem pieņems, balstoties uz pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinumu un/vai atbalsta personāla ieteikumu izglītības iestādē. Pedagogu palīgu atbalsts stundās ir mērķtiecīgi virzāms, lai individualizētu darbu klasē – atbalstot gan skolēnus ar mācību grūtībām, gan talantīgos skolēnus un pedagogu palīgi kopā ar pedagogiem izstrādā darba stratēģiju, lai klases mācību procesu vadību kopā.

“Talantu programma” – mērķtiecīgi izglītības iestādē veidota mērķprogramma skolēniem ar augstiem sasniegumiem vai augstu sasniegumu potenciālu. Pedagogi var veidot grupu konsultācijas, darbnīcas, laboratorijas, lai paaugstinātu skolēnu motivāciju, kā arī dotu iespējas apgūt jaunas prasmes, zināšanas konkrētajā mācību jomā, t.sk., respektējot vecumposma vajadzības.

“Pētniecības programma” – iespēja organizēt un piedāvāt nodarbībās aktīvi darboties, izzināt pasauli pašam, nevis pieņemt gatavu modeli, būt pasaules pētniekam, kurš pats atrod pasaules kopsakarības. Tādēļ praktiskās nodarbības ir nozīmīgs rīks ne vien bērnu zināšanu līmeņa paaugstināšanai, bet arī emocionālās labsajūtas veicināšanai skolā. Pedagogs veido tādu mācību vidi un tādus uzdevumus, lai skolēniem rastos iespēja piedzīvot dabas zinātnes praktiski – iepazīstot, pētot un veidojot savu pasaules skatījumu, tādējādi bērnos attīstot zinātkāri. Praktiskām izzinošām nodarbībām ir liela nozīme arī bērnu savstarpējo attiecību veidošanā. Visa kopīgā darbošanās, kur bērni sanāk kopā, komunicē un kopīgi darbojas, veido viņu savstarpējās attiecības.

“Interešu izglītība” – skolas var turpināt jau iepriekšējos projekta posmos iesāktās inovatīvās interešu izglītības programmas STEM un vides jomā, kā arī ieviest jaunas, atbilstoši skolas attīstības vajadzībām. Īpaši attīstāma ir interešu izglītības un mācību satura sasaiste – piemēram, tehnoloģiju nodarbības apgūto pamatprasmju vai robotu izveide pēc stundām interešu izglītības nodarbībās, tādējādi veidojot integrētu saturu un iespēju prasmes un zināšanas apgūt kombinēti. Interešu izglītības nodarbībās minimālais dalībnieku skaits nodarbībās ir 12 bērni republikas nozīmes pilsētās un 8 – pārējās teritorijās.